Vælg en side

Føler du, at du træner og træner og ikke kommer nogen vegne? Sådan er der desværre mange, der har det. Det kan skyldes flere forskellige ting, hvis du ikke rykker dig i din træning.

Læs med her, og bliv klogere på, hvad dit problem kan skyldes.

Kost og træning

Hvis du er startet med at træne, fordi du ønsker et vægttab. Så er det vigtigt, at du også går ind og kigger på din kost. Du kan nemlig ikke alene træne dig til et vægttab, du er også nødt til at vide, hvad du spiser, og hvor mange kalorier du spiser. Det hænger nemlig sådan sammen, at uanset hvor meget du træner, så skal du være i kalorie underskud for at tabe dig. Ikke fordi du bør lade være med at spise chokolade, og hvad du ellers holder af. Du skal blot være opmærksom på, at du spiser korrekt i forhold til dit ønske med træningen.

Vil du derimod gerne have større muskler og opbygge en stor muskelmasse, så bør du være sikker på, at du indtager nok protein. Er du i tvivl om dit proteinindtag er stort nok, så køb proteindrikke her.

Træn klogt

For at få mest muligt ud af din træning, bør du også træne klogt. Det gør du blandet andet ved at lade vær med at overtræne den ene dag, og så vente flere uger med at træne igen. Du bør i stedet træne dig selv stille og roligt op, undgå alt for ømme muskler, men i stedet træne regelmæssigt.

Du bør desuden være ekstra opmærksom på ikke at lave skader i starten af din træning. Er du fuldkommen utrænet og starter for hårdt ud, så er der stor risiko for, at du kan komme til at lave en skade.

Træn hele din krop

Selvom det er store overarme eller strammere balder, du drømmer om, så bør du ikke udelukkende fokusere på et enkelt område af din krop. Du får mere ud af din træning, hvis du træner hele din krop og ikke kun en enkelt muskel.

Træner du for eksempel kun din biceps, så vil både din triceps og dine skuldre pludselig se endnu mindre ud. Du bør i stedet fokusere på at gøre hele din krop stærk og muskuløs. Det vil også gøre, at du ser langt mere harmonisk ud i dit udseende, end hvis du overtræner en enkelt muskel.